Сів у поїзд? Значить заплатив «януковичам»
За чутками, нове керівництво «Укрзалізниці» нібито перейнялось жирною схемою страхування пасажирів, які платять за це 1,5% від вартості міжміського квитка і 3% у приміському поїзді. Однак поки «УЗ» переймається, на потоках і далі сидять люди Януковича. Сидіти є на чому: виплати застрахованим складають всього 4% від зібраних грошей.
За даними 2013 року, пасажирів страхували три фірми «Домінанта», «Злагода» і «Український страховий дім». Торік вони розділили близько 205 млн грн між собою і «Укрзалізницею» (залізничники забирають 30% комісійних від усього потоку грошей і ще 50% різниці між зібраними грішми і виплатами).
«Злагоду», чиї акції розподілено між трьома не дуже відомими донеччанами, у ЗМІ називають підконтрольною колишньому міністру інфраструктури Борису Колеснікову, який дуже любив заробляти на залізниці.Згадайте хоча б надкоштовні і ламкі «Хюндаї» та групу «прокладок», на які Колесніков завів всі вантажні вагони «Укрзалізниці».
Але найкоротший шлях до Януковича йде від «Українського страхового дому» (УСД). Раніше ця фірма певний час була акціонером януковичевського «Укрбізнесбанку». А до складу наглядової ради УСД входить Михайло Берлін, батько Віктора Берліна, який є однокласником Олександра Януковича. Кум Берліна за часів Януковича Борис Візиров був головою Нацкомісії по регулюванню ринків фінансових послуг.
Від УСД тягнеться слід до «Домінанти». Основний пакет акцій страхової фірми належить ТОВ «Актуарний Інформаційно-Дослідницький Центр» (власники губляться через ланцюжок фірм на «туманному Альбіоні»), директором якого є колишній голова запорізької філії УСД Андрій Тарасов.
«Домінанта» також збереглась не тільки на залізниці, а й Нацбанку, який і за нового керівництва застрахував у неї свій автопарк, відхиливши на тендері десять(!) дешевших пропозицій.